FREE SHIPPING OVER €45+ SHOP NOW
Your Cart

Optimal näring för en bättre människa.

Genom att kombinera näringsvärdet i traditionell mat med snabbmatens bekvämlighet och snabbhet formar ”komplett mat” framtiden. Hälsosamma måltider utan att ge avkall på din tid och vice versa. Tillsammans med nutritionister och ett fantastiskt community är vårt mål att få människor att äta hälsosammare och mer effektivt.

Queal, ett portmanteau av QuickochMeal, grundades av två entreprenörer med examen från Erasmus University. Den har ett vetenskapligt förhållningssätt till mat. Vi var först i Europa med att sälja den här typen av snabba och kompletta måltider med ett så brett produktsortiment.

Numera säljer vi över hela världen och hjälper massor av människor att spara tid, pengar och ansträngning samtidigt som de inte går miste om rätt näring. Vi har redan sålt över sex miljoner måltider och vi arbetar för att förändra snabbmatsspelet för alltid!

Information om Queal.

Om våra produkter.

Vårt nuvarande produktsortiment består av Steady (shakes), Ready (havregrynsgröt), GO (bars) och Flow (ett nootropiskt tillskott). Var och en av dessa produkter är i linje med vad Queal står för: effektivitet, bekvämlighet och hälsa. Men de har också sina egna fördelar.

Steady är vår flaggskeppsprodukt. Den är bekväm, lätt att tillaga och lämplig att ta med sig överallt. Steady är näringsmässigt komplett, vilket innebär att en shake innehåller 1/3 av det näringsvärde en person behöver per dag (den rekommenderade dagliga mängden, RDA). Detta inkluderar minst 100% vitaminer och mineraler och en noggrant sammansatt mix av proteiner, kolhydrater och essentiella fetter.

Ready är vårt snabba och nyttiga alternativ till havregrynsgröt. Ready är framtagen för dem som behöver en näringsrik start på dagen och kombinerar havrens goda egenskaper med en balanserad blandning av proteiner, fibrer och viktiga näringsämnen. Varje portion är lätt att tillaga – tillsätt bara varmt vatten eller mjölk – och ger en rejäl måltid som håller dig mätt i flera timmar. Ready ser till att du får en bra dos energi och viktiga näringsämnen, vilket gör den till en perfekt frukost.

GO är vår näringsmässigt kompletta måltid för dig som är på språng. En liten lunch eller ett stort hälsosamt mellanmål, varje bar innehåller 1/5 av det rekommenderade dagliga intaget av makro- och mikronäringsämnen. Av en tillfällighet betyder ”GO” fem på japanska.

Flow är vårt nootropiska tillskott, en stapel av flera naturliga ingredienser som får dig att hamna i flow-tillståndet. Med Flow kan du uppleva den perfekta balansen mellan fokus och tillfredsställelse, vilket hjälper människor att få mer gjort.

Om Queal & hållbarhet

Vårt nuvarande livsmedelssystem är inte hållbart. Det råder ojämlikhet i fråga om livsmedel, det slösas för mycket och det hälsosammare alternativet är nästan alltid dyrare. Med Queal vill vi åstadkomma en positiv förändring i riktning mot hållbarhet.

Vi strävar efter en snabb och hälsosam måltid med 0% avfall, 100% återvinningsbarhet.

Att välja Queal innebär att man tar ett stort steg mot ett mer miljömedvetet liv utan att nödvändigtvis märka det. Våra produkter är vegetariska ellerveganska.

Dessutom kommer 90% av våra ingredienser från grannländer, vilket innebär att vi inte slösar resurser på globala transporter.

Om Queal & hälsa

Den ekonomiska utvecklingen ledde till förändrade livsstilar, bland annat ett ökat beroende av processad mat eller måltider utanför hemmet, vilket ofta är fel sorts mat ur hälsosynpunkt. För att se till att din kropp får precis vad den behöver behöver du antingen ha mycket tid, ett särskilt intresse för hälsosam mat eller både och.

Queal löser detta problem genom att ge människor självförtroende att upprätthålla sitt rekommenderade dagliga intag och bespara dem från att oroa sig för sina dieter.

Byggstenarna i Queal är helt naturliga ingredienser som de flesta känner till: havre, rödbetor, majs, soja, mjölk och solrosolja som kombineras till ett fint pulver. Förutom ett hälsosamt förhållande mellan makronäringsämnen har vi lagt till en anpassad mikronäringsämnesblandning för att säkerställa att varje måltid uppfyller 33% av det rekommenderade dagliga intaget.

Förutom vårt Standard-recept för Steady har vi även Athletic (mer protein) och Vegan (den mest miljövänliga måltiden du kan få) versioner.

Om hur du anpassar din Queal

Queal är gjord för att ersätta alla måltider, men inte nödvändigtvis varje måltid. Tänk dig att ta en shake som ett alternativ till en måltid när du är på språng, en enkel frukost eller lunch när du har ett hektiskt schema.

Du bestämmer själv om du vill äta en, två eller tre måltider med Queal. Du kan följa instruktionerna för antalet skopor, eller använda mer eller mindre.

Vi vet att människor älskar att laga mat, att middagar är sociala tillställningar och att det kan vara tråkigt att leva på skakningar. Men vi vet också att människor älskar bekvämlighet och att de flesta bekvämlighetsmåltider inte är särskilt hälsosamma. Därför förser vi människor med en snabb måltid – och ger dig tillbaka din tid och hälsa för att göra meningsfulla saker.

Om Queal Dashboard

Queals kunder har den exklusiva möjligheten att följa upp hälso-, välstånds- och miljöeffekterna av sin användning på ett roligt sätt genom vår instrumentpanel.

Eftersom vi älskar våra kunder och vill ge dem något i gengäld, är deltagande via instrumentpanelen ett roligt sätt att tjäna badges, Queal-poäng eller gratis gåvor.

3.670 + Recensioner

6 miljoner måltider sålda till över 75 länder.
Rekommenderas av 93% av kunderna.

Oberoende granskningar via

⭐⭐⭐⭐⭐

Trevlig smak, lätt att blanda!

⭐⭐⭐⭐⭐

En riktig måltid för upptagna människor!

⭐⭐⭐⭐⭐
Med Queal kommer du att upptäcka att du gör mer saker på den tid du slösade bort tidigare.

⭐⭐⭐⭐⭐
Snabbt, enkelt och gott… Jag kommer aldrig att hoppa över frukost eller lunch igen.

Andra omnämnanden på nätet.